Kauno statybos ir paslaugų mokymo centras
,,DO UT DES“ Duodu, kad duotum

Kauno statybos ir paslaugų mokymo centras baigė įgyvendinti Erasmus + programos mobilumo projektą „Darbo rinkai būtinų įgūdžių ugdymas“ 2017-1-LT01-KA11-034846. Projektas vyko 2017-06-01 – 2018-05-31. 33 mokiniai atliko praktikas įmonėse Vokietijoje, Italijoje, Vengrijoje, 15 mokinių profesinio rengimo centre Danijoje. 18 profesinio rengimo specialistų dalyvavo vizituose Vokietijoje, Italijoje. Į Lietuvą buvo atvykę 2 dažymo specialistai iš Italijos.

Didelis dėmesys projekto metu buvo skirtas asmenims su spec. poreikiais. 8 mokinių ir 2 – jų pedagogų lydima grupė atliko praktiką Leipcige, Vokietijoje. Visos stažuotės metu mokiniai atliko praktiką penkias dienas per savaitę Leipcigo senelių globos namuose, Staedtische Altenpflegeheime GmbH, Am Elsterwehr 10. Kiekvieną dieną mokiniai buvo prižiūrimi ir konsultuojami mokytojų ir vietinių darbo specialistų, kurie juos supažindino su darbo technologiniais ypatumais, darbo medžiagomis, jų naudojimo subtilybėmis ir darbo įrankiais.

Mokiniai aktyviai prisidėjo prie pastato renovacijos darbų: pamatų ir sienų hidroizoliacijos įrengimo ir stiprinimo, injektuojant specialius statybinius mišinius, sienų dažymo, tinkavimo, apsauginių apdailos elementų įrengimo pagalbinėse patalpose, pagrindų grindims paruošimo betonavimui, betonavimo, laikiklių šviestuvams tvirtinimo darbų, ženkliai prisidėjo prie senelių namų aplinkotvarkos darbų. Visi mokiniai už darbų atlikimą buvo įvertinti aukščiausiais įvertinimais, t.y. 6 balais šešiabalėje sistemoje (puikiai). Visi darbai buvo atlikti sėkmingai, mokiniai buvo reguliariai prižiūrimi mokytojų ir vietinių specialistų, kurie atlikdavo periodiškus mokinių darbo vertinimus ir konsultuodavo juos siekiant geriausių darbo rezultatų. Tiek mokiniai tiek mokytojai stažuotės metu įgyjo naujos patirties profesinėje srityje, susipažino su Vokietijos darbo sistema, švietimo naujovėmis ir profesinio mokymo sistema.

Sausio 29 d. turo po Leipcigą metu grupė susipažino su Leipcigo istorija ir kultūra, buvo aplankyti svarbiausi miesto turistiniai objektai, tokie kaip miesto rotušė, Gewandhaus operos teatras, miesto savivaldybė, Didžiojo tautų mūšio paminklas, Šv. Nikolajaus ir Šv. Tomo bažnyčios. Mokiniams buvo pristatyta ir išaiškinta profesinio mokymo sistema Vokietijoje, saugos reikalavimai darbo vietoje, teisingas darbo užduočių įvykdymas, taip pat mokiniai buvo supažindinti su transporto sistema Leipcige. Vasario 2 d. grupė aplankė Leipcigo BMW automobilių gamyklą. Mokytojai konsultuojami vietinio gido padėjo mokiniams susipažinti su moderniausiais automobilių gamyklos įrengimais, medžiagomis, darbo procesais, metodais, automobilių surinkimo ypatumais. Buvo paaiškintos ir parodytos darbuotojų darbo sąlygos, susipažinta su darbuotojų ir darbdavių darbo santykiais Vokietijoje. Vasario 10 d. grupė apsilankė Drezdeno mieste, kur apžiūrėjo svarbiausius miesto turistinius objektus: Cvingerių rūmus, Semper operos teatrą, moterų bažnyčią. Vasario 17 d. grupė apsilankė Vokietijos sostinėje Berlyne, kur aplankė Brandenburgo vartus, Checkpoint Charlie sienos perėjimo punktą, Aleksandro aikštę, Berlyno televizijos bokštą.

Kita grupė – virėjų specialybės mokiniai su pedagoge viešėjo Romoje, Italija. Mokinės dirbo dviejuose viešojo maitinimo įmonėse Papiero Giallo ir Giallo Umbro. Šios įmonės yra šeimos verslai. Įmonių klientai- pastovūs Romos gyventojai bei turistai. Per diena juose apsilanko po 10000 žmonių.

Abi įmonės turi labai platų asortimentą patiekalų: užkandžiai, karši patiekalai, šalti patiekalai, desertai, salotos, picos, miltiniai patiekalai bei kt. Restoranėliuose galima valgyti vietoje, maistą užsisakyti išsinešimui vietoje bei iš anksto. Tempas bei darbų apimtis labai didelės. Pirmą dieną įmonėse susipažinome su taisyklėmis, geros higienos praktika, asortimentu, bei aptarėme darbo sąlygas. Papiero Giallo mokinės kiekvieną dieną mokėsi gaminti skirtingus patiekalus, konkretaus pasikirstymo savaitėmis nebuvo. Kiekvieną dieną turėdavo pagaminti po kelias rūšis salotų, kelis karštus patiekalus, kelis šaltus bei keletą desertų. Šioje įmonėje tobulino pjaustymo įgūdžius. Mokėsi kepti, virti, gruzdinti, blanširuoti. Mokėsi gaminti įvairius padažus. Per stažuotės laiką dažniausia gaminome: keptos daržovės (cukinijos, baklažanai, artišokai, žiediniai kopūstai ir kt); mėsa stambiuose gabaluose, porcijiniai mėsos patiekalai bei kiti patiekalai; jūros gėrybės (austrės, midijos), žuvis (dorada, tunas, bakala, menkė, lašiša bei kt.), aštunkojų salotos, krevečių salotos, krabų salotos bei kiti patiekalai, Italijos virtuvės patiekalai ir kita.

Giallo Umbro pirmas tris dienas merginos dirbo švaros zonoje, kur mokėsi plauti indus, tvarkyti patalpas, valyti daržoves bei atlikti įvairių produktų rušiavimą, plovimą, bei valymą.

Vėliau merginos dirbo prie daržovių. Mokėsi jas pjaustyti. Su kaip kuriomis daržovėmis teko susipažinti, nes Lietuvoje jų nėra. Taip pat mokėsi daržoves virti, kepti, gruzdinti, troškinti, blanširuoti. Antrą savaitę mokinės pradėjo dirbdamos aptarnaudamos klientus, mokėsi pasverti patiekalus, juos įdėti į lėkštę bei patiekti klientui. Taip pat mokėsi dekoruoti lėkštes. Turėjo galimybės išmokti virti bei patiekti įvairias itališkas kavas.

Trečią ir ketvirtą savaites mokinės dirbo su žuvies ir mėsos bei paukštienos patiekalais. Mokėsi gaminti stambiuose gabaluose bei porcijinius patiekalus, supažindino su italijos virtuvės patiekalais- gamino pastą, lazaniją, kepė picas, mokėsi gaminti tiramisu. Mokėsi ne tik gaminti, bet ir juos patiekti.

Projektu skatinamas mokymąsis visą gyvenimą, skatinamos inovacijos, Dėl sparčių technologinių pokyčių reikia nuolat tobulinti konkrečius profesinius įgūdžius, taip pat ir profesinio rengimo specialistams. Projektas didino projekto dalyvių konkurencingumą darbo rinkoje, karjeros galimybes, įgalino būti mobiliu-mobilesniu Europos darbo rinkoje. Seniai pastebėta, kad užsienyje praktikas atlikę jaunuoliai įgyja naujų komunikacinių gebėjimų, auga jų motyvacija dirbti ir mokintis, didėja savivertė, integracijos į visuomenę laipsnis ir kt. Projekto dalyviai tapo kūrybiškesni, iniciatyvūs, išmoko dirbti komandoje, įgijo atsakomybės jausmą.

Asmens įgytų kompetencijų
vertinimo tvarkaraščiai

Statybos mokymo skyrius
Socialinių paslaugų skyrius