Stažuotė Danijoje

Kauno statybos ir paslaugų mokymo centras įgyvendino Erasmus + programos mobilumo projektą „Novatorius“ 2018-1-LT01-KA116-046630.

Projekte mobilumą organizavome 4 - iomis kryptimis (sektoriais): statyba, socialinė slauga, mokinių su spec. poreikiais profesinis rengimas, profesinio rengimo specialistų kompetencijų ir žinių tobulinimas.

Šiuolaikinis pasaulis tampa vis labiau dinamiškas. Gyvename politinių, ekonominių ir socialinių pokyčių laikais, todėl ir profesinei veiklai keliami vis nauji reikalavimai. Dažnai kalbama apie kiekvieno žmogaus gebėjimą prisitaikyti prie nuolat besikeičiančios aplinkos, pasitikėjimą savimi, mokėjimą dirbti su kitais, kelti problemas, spręsti jas, siekti aukštesnių profesijos standartų,

aptariami ir kiti gebėjimai. Kiekvienas darbdavys norėtų matyti savo komandoje novatoriškus, veiklius, energingus, gerai darbą išmanančius specialistus.

Projektu skatinamas mokymąsis visą gyvenimą, skatinamos inovacijos, Dėl sparčių technologinių pokyčių reikia nuolat tobulinti konkrečius profesinius įgūdžius, taip pat ir profesinio rengimo specialistams. Projektas didina projekto dalyvių konkurencingumą darbo rinkoje, karjeros galimybes, įgalina būti mobiliu-mobilesniu Europos darbo rinkoje.

Kauno statybos ir paslaugų mokymo centro mokiniai atliko praktiką Danijoje CELF - Center for Erhvervsrettede uddannelser Lolland-Falster. Veikla – statybų darbai.

Vaikinai buvo suskirstyti į 4 komandas po 4 ir 3 žmones. Ant lygių cementinių dirbtuvių grindų atliko tam tikrus matavimus, pagal kuriuos kiekviena komanda nusibraižė pamatų išdėstymo linijas.  Iš keramzitinių blokelių paklojo pamatus, pricementavo prie grindų. Pastačius pamatus, viduje paklojo polistireną. Polistireno paskirtis – apšiltinti grindis. Vėliau paklojo izoliacinę plėvelę, apsaugančia nuo radioaktyvių radono dujų patekimo į namo vidų. Vaikinam mokytojas Ole Jacobsen pravedė teorinę pamoką apie rodono keliamus pavojus. Vėliau ant pamatų buvo uždėta metalinė armatūra. Tada vaikinai kiemo dirbtuvėse sumaišė tam tikrą žvyro, smėlio ir cemento mišinį, kurį specialios įrangos pagalba užliejo ant apšiltintų pamatų ir kruopščiai išlygino.

Vaikinai išlygino grindis išlyginamuoju sluoksniu ir  suformavo nuolydį. Pakraščius išklojo izoliacine medžiaga, o tada per visą konstrukcijos perimetrą sumontavo 1,2 m. medinį karkasą. Prie karkaso pritaisė izoliacinę medžiagą. Tada kompiuterių klasėje pasirinkome mūro apdailos dizainą. Vaikinai  sumūrijo išorinę pastato sieną su arkiniu langu ir karnizu. Izoliacine plėvele išklojo statinio vidų. Ant plėvelės uždėjo gipskartonio plokštes, pritvirtino jas prie medinio rėmo. Gipskartonio plokščių sujungimus užtepė hidroizoliacija ir uždengė armavimo juostelėmis.

Likusias išorines statinio sienas uždengė izoliacine medžiaga ir apkalė medinėmis dailylentėmis.   Vėliau visą statinio vidinį paviršių padengė gruntu. Mūro sienas kruopščiai nuvalė ir padengė tam tikru laku. Visą vidinį paviršių, sienas ir grindis, išklojo plytelėmis. Klojant plyteles mokytojas pasiūlė naudotis virvute, bet mūsų vaikinams labiau patiko Lietuvoje naudojami kampučiai. Vaikinai šią užduotį atliko kūrybiškai, kiekviena komanda pasirinko skirtingą vidaus apdailos dizainą. Plytelių siūles užtepė glaistu ir pritvirtino dailylentes prie likusių išorinių sienų.   

         Užbaigus statinio vidaus apdailos darbus, pagal pateiktą brėžinį vaikinai iš medienos padarė stogo konstrukciją, ją pritvirtino prie statinio ir uždengė stogo danga. 

         Po kiekvienos darbo dienos vaikinai sutvarkydavo darbo vietą, išplaudavo ir sudėdavo į tam skirtas vietas darbo įrankius.

Paskutines dvi stažuotės dienas vyko griovimo darbai. Tai ką vaikinai pastatė, turėjo nugriauti, statybinį laužą išvežti, statybines medžiagas surūšiuoti, darbo vietą išvalyti. Savo darbo vietą palikome tokią, kokią radome darbų pradžioje.

Mokinių įgyti įgūdžiai, žinios buvo įvertinti, užskaityti siuntusioje organizacijoje, iš duoti Europass mobilumo dokumentai.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.